Wednesday, October 26, 2011

Friendships Quotes for Today


Sahabat?
Teman?
Kawan?
Rakan?

Segala gelaran ni memberikan seribu makna buat korang kn?
Samala jgk dgn aku.
Hidup xkn sempurna tanpa sahabat walaupun sedikit.
Sahabat di waktu senang dan susah sukar nk jmp..
Tp ketahuilah Allah sahabat kita yg paling agung..
Dia lg mengetahui isi hati kita..
Apa yg kita fikirkan,apa yg kita pendamkan..

Apakah nilai persahabatan buat anda?

1. Persahabatan adalah cara Tuhan menjaga kita

2. Kalau sahabat saya terjun bangunan, saya xkan ikut dia tapi saya akan turun kebawah untuk selamatkan dia

3. Sahabat yang baik sukar dicari, sukar ditinggalkan dan sukar dilupai

4. Persahabatan yg kekal tidak seperti cinta yang berubah akan kekal selama-lamanya

5.Sahabat adalah seperti pelangi. Sentiasa mewarnakan hidup anda walaupun badai melanda

6. Jangan berjalan dibelakang,saya xkan ketuai,jangan berjalan didepan,saya xkan ikut.Tp berjalanlah disebelah saya dan menjadi sahabat saya

7.Seseorang yang mencari sahabat tanpa cacat cela, tidak akan bertemu sampai bila2. Nk tau kenapa? Sebab tiada manusia yg sempurna di dunia ini...

8.Persahabatan tidak pernah tenang



p/s: sources from http://gilgilly.com/100-best-friendship-quotes.html
Tp da edit cikit and translate ke BM. Klu silap mohon diampun...=p

No comments:

Post a Comment